Evo kad dolazi novi režim naplate
NIŠTA OD VINJETA: Adio, naplatne kućice! Carina i policija uskoro love švercere po autocestama

U Hrvatskoj od 1. studenog 2026. kreće novi sustav naplate cestarina koji će u potpunosti ukinuti gotovinsko plaćanje i fizičke naplatne kućice. Umjesto njih, stiže elektronska naplata — a s njom i stroži nadzor, uključujući kontrole carinika i policije, piše Autoklub.

Građani će za korištenje autocesta morati birati između dvije opcije: plaćanje putem ENC uređaja ili putem sustava za automatsko očitanje registarskih oznaka. Ipak, ENC uređaji više neće biti prenosivi — svaki mora biti registriran isključivo za jedno vozilo.

Za one koji se pokušaju “provući” bez plaćanja, kazna će iznositi 120 eura, uz naplatu cestarine za prijeđenu dionicu. Tvrtkama prijeti i do 1300 eura globe ako njihova vozila nisu pravilno prijavljena ili ako registracijske pločice nisu čitljive.

Zanimljivo je da će, osim posebno opremljenih vozila nadzornika (njih 74), kontrolu provoditi i policija te carina, što izaziva nelagodu s obzirom na njihove već pretrpane zadaće.

Iako se očekuje veća protočnost prometa, stručnjaci upozoravaju da novi sustav neće riješiti gužve — jer one ne nastaju samo zbog naplate, već i zbog loše prometne infrastrukture, poput preuske dionice autoceste A1 između Zagreba i Karlovca.

Unatoč brojnim pozivima javnosti na uvođenje vinjeta, ta ideja je odbačena. Ministarstvo ostaje pri modelu naplate po kilometru — jednom od najskupljih u Europi. Dok Nijemci svoje autoceste ne naplaćuju, a Slovenci za godišnju vinjetu izdvajaju manje od cijene povratne karte Zagreb–Split, Hrvatska ide drugim putem.

Od 2026. — tko ne plati, platit će. I to dobro.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.