U srednjoj školi Kungsvagens u Sipoou, sjeveroistočno od Helsinkija, od ove školske godine mobiteli su zabranjeni tijekom cijelog boravka u školi. Učitelji ujutro prikupljaju mobitele učenika i zaključavaju ih do kraja dana. Ravnateljica Maria Tallberg kaže da su rezultati ove mjere premašili sva očekivanja, prenosi Fenix magazin.
Iako su se učenici u početku bunili zbog zabrane korištenja mobitela i tijekom odmora, brzo su shvatili zašto je to važno. Mnogi nisu bili ni svjesni koliko su zapravo ovisni o svojim telefonima.
Novi zakon, koji je stupio na snagu početkom kolovoza, zabranjuje korištenje mobitela tijekom nastave u cijeloj Finskoj. Neke škole, poput Kungsvagens, odlučile su proširiti zabranu i na vrijeme odmora.
Prije ovog zakona, finske škole su već imale preporuke da ograniče korištenje mobitela tijekom nastave, no sada je to postala obaveza.
Mirnije učionice i više druženja
Učiteljica kemije Annika Railila primjećuje da su učionice sada znatno tiše i da su učenici bolje koncentrirani. Prije su ih često morali podsjećati da ne koriste mobitele na satu, dok se sada više druže tijekom odmora i međusobno komuniciraju, umjesto da bulje u ekrane.
Petnaestogodišnji učenik Kie Lindfors kaže da je škola sada mnogo drugačija te da sada više razgovara s prijateljima, a uz to mogu se i zabaviti igrajući društvene igre u posebno uređenoj prostoriji za to.
S druge strane, učenica Lotta Knapas smatra da je škola sada bučnija te joj smeta što im mobitele oduzimaju na cijeli dan. Četrnaestogodišnji Oscar Ingman dodaje kako se neki učenici ipak ponekad osjećaju usamljeno, ali većina je sad ipak društvenija.
Ravnateljica ističe kako škola sada nastoji organizirati razne aktivnosti za učenike, a zabrana mobitela pomogla je i u smanjenju internetskog nasilja, koje je ranije bilo problem zbog dijeljenja snimaka i fotografija snimljenih tijekom nastave ili odmora.
Finska mijenja pristup obrazovanju
Ovaj zakon donesen je u trenutku kada su rezultati finskih učenika u čitanju, matematici i prirodoslovlju pali, što je izazvalo zabrinutost u obrazovnim krugovima. Ministar obrazovanja Anders Adlercreutz objašnjava da je cilj stvoriti okruženje koje omogućuje bolje učenje i poučavanje, uklanjajući sve što odvlači pažnju učenika.
On također naglašava da zabrana mobitela ne znači odustajanje od digitalnih tehnologija, već da je važno da djeca budu digitalno pismena, ali i da se u školi uče strpljenje, koncentracija i dugoročno fokusiranje.
Unatoč padu u rezultatima, Finska i dalje stoji bolje od prosjeka OECD zemalja, a nove mjere smatraju ključnim za povratak na pravi put.









