Na prvu sve izgleda savršeno – rajčice jarko crvene, jabuke sjajne kao lakirane, krastavci svježi kao jutarnja rosa. No, iza tog vizualnog savršenstva često se krije dobro osmišljena predstava za kupce.
Prodavači koriste niz trikova kako bi voće i povrće izgledali privlačno i svježe, iako je stvarnost ponekad sasvim drugačija, piše ePodravina.
Jabuke koje sjaje (previše?)
Jedan od najčešćih trikova krije se upravo u naizgled savršenim jabukama. Mnogi proizvođači ih premazuju slojem voska koji nije štetan, ali skriva stvarno stanje ploda. Ispod sjaja mogu se nalaziti točkice, mrlje ili bore koje otkrivaju starost. Umjesto da gledate boju, obratite pažnju na peteljku. Suha i smeđa peteljka znak je da je jabuka već dugo u skladištu, bez obzira koliko lijepo izgledala.
Krastavci i tikvice na šminkanju
Na tržnicama i u supermarketima često ćete vidjeti da je povrće lagano orošeno. Ova tehnika koristi se kako bi proizvodi djelovali svježije, no stvarni test je uvijek – dodir. Svjež krastavac mora biti čvrst i ravan, bez mekanih ili vodenastih dijelova. Ako je klizav, previše sjajan ili neobično mekan – nije svjež, već samo dobro “uređen”.
Rajčice bez mirisa? Loš znak
Rajčice su možda najčešće “žrtve” vizualnog marketinga. Na prvi pogled djeluju savršeno, ali miris otkriva istinu. Svježa rajčica ima prepoznatljiv, bogat miris. Ako ga nema, velika je vjerojatnost da je ubrana prerano i čuvana u hladnjači. I ovdje vrijedi pravilo pritiska – plod bi trebao biti mekan, ali nikako gnjecav.
Zeleni listovi ne znače svježe povrće
Mrkva, cikla i slično korjenasto povrće često dolaze s “impresivnim” zelenim lišćem. No, to može biti trik – lišće se orošava ili čak naknadno dodaje da ostavi dojam svježine. Umjesto toga, pogledajte korijen. Ako je suh, naboran ili tvrd, povrće nije svježe, bez obzira na to kako lišće izgleda.
Boje koje varaju – banane i limuni pod tretmanima
Banane koje su savršeno žute i limuni bez ijedne točkice? Možda su tretirani. Banane se često dozrijevaju pomoću plina etilena, dok se limuni znaju bojiti kako bi izgledali ujednačeno. Prirodno voće ima male nesavršenosti, različite nijanse i “život” u svom izgledu. Ako sve izgleda previše uniformirano, postoji razlog za sumnju.
Rasvjeta i voda – lažna svježina
Na kraju, tu su i opći trikovi koje trgovci svakodnevno koriste: prskanje povrća vodom i jaka rasvjeta. Voda daje dojam svježine, a svjetlo pojačava boje i čini proizvode primamljivijima. No, sve dok ne dotaknete i pomirišete plod, ne možete znati njegovo pravo stanje.
Prava svježina ne sjaji
Savršeno voće i povrće nije uvijek i najsvježije. Trikovi s voskom, rasvjetom, vodom i tretmanima stvaraju privid, ali ne i kvalitetu. Zato sljedeći put kada idete u kupnju, oslonite se na svoja osjetila. Pogledajte dublje, dodirnite, pomirišite. Prava svježina ne skriva se u izlogu, nego u detaljima koje naučite prepoznati.
I zapamtite – ako izgleda “predobro da bi bilo istinito”, možda i jest. Budite pametniji od marketinških trikova.









