Sigurnost prije svega
Puknuće gume pri velikoj brzini? Ovo su koraci koji vam mogu spasiti život!

Puknuće gume na autocesti jedna je od najopasnijih situacija za svakog vozača. Pravilna i smirena reakcija u prvim sekundama može biti presudna za vašu sigurnost i sigurnost drugih sudionika u prometu. Evo što trebate i što nikako ne smijete napraviti ako vam pukne guma dok vozite autocestom, piše Večernji list.

Ne paničarite – smirenost je ključ

Prvi i najvažniji korak kada osjetite naglo zanošenje vozila ili čujete snažan prasak jest ostati priseban. Iako je to lakše reći nego učiniti, panika može samo pogoršati situaciju. Puknuće gume pri velikim brzinama uzrokovat će tendenciju vozila da skrene u stranu, stoga obje ruke čvrsto uhvatite upravljač i održavajte pravac.

Kako pravilno reagirati?

  • Odmah maknite nogu s papučice gasa.
  • Nemojte naglo kočiti – to može izazvati gubitak kontrole ili prevrtanje.
  • Dopustite da vozilo prirodno uspori.
  • Uključite sva četiri pokazivača smjera kako biste upozorili druge vozače.

Sigurno zaustavljanje

Zaustavljanje nasred autoceste iznimno je opasno i zakonom zabranjeno. Pažljivo, uz provjeru retrovizora i pokazivače smjera, usmjerite vozilo prema zaustavnom traku ili, još bolje, do najbližeg izlaza ili ugibališta. Bolje je riskirati oštećenje naplatka nego ostati na opasnom mjestu.

Kada se zaustavite:

  • Parkirajte što desnije.
  • Ugasi motor i aktivirajte ručnu kočnicu.
  • Ostavite upaljene pokazivače smjera.
  • Obucite reflektirajući prsluk prije izlaska iz vozila.

Postavljanje sigurnosnog trokuta

Na autocesti postavite sigurnosni trokut najmanje 100 metara iza vozila. Nikada ne stojite neposredno iza, ispred ili pored automobila. Ako je moguće, udaljite se iza zaštitne ograde ili ostanite u vozilu s vezanim pojasom.

Što dalje? Pokušati sami ili zvati pomoć?

Stručnjaci i sigurnosne službe preporučuju da ne pokušavate sami mijenjati gumu uz rub autoceste, posebno ako se kotač nalazi bliže prometnom traku. Čak i uz oprez, trenutak nepažnje drugog vozača može izazvati tragediju. Najsigurnija odluka je pozvati stručnu pomoć.

Pozovite jedinstveni broj 112 ili upotrijebite SOS telefone koji se nalaze svakih 2000 metara duž autoceste. Tijekom poziva dajte točnu lokaciju, koju možete očitati s GPS-a ili kilometarskih oznaka, i objasnite problem. Dok čekate pomoć, ostanite na sigurnom mjestu – u vozilu s zaključanim vratima ili iza zaštitne ograde.

Ako ipak odlučite sami zamijeniti gumu

Ako ste na sigurnom mjestu, imate znanje i potrebni alat, evo kako to napraviti:

  • Vozilo mora stajati na ravnoj i čvrstoj podlozi.
  • Prije dizanja vozila, ključem lagano otpustite vijke na kotaču.
  • Dizalicu postavite na predviđeno mjesto i podignite vozilo.
  • Uklonite vijke i skinite probušenu gumu.
  • Postavite rezervnu gumu, ručno zategnite vijke.
  • Spustite vozilo i zatim čvrsto zategnite vijke unakrsnim redoslijedom.

Ako nemate rezervnu gumu, neki automobili dolaze s kompletom za privremeni popravak gume (brtvilo i kompresor), ali to je rješenje za manje probušene gume i nije trajno.

Vožnja s rezervnom gumom

Rezervne gume, tzv. “krafne”, su privremene i ograničene su na maksimalnu brzinu od 80 km/h. Odmah posjetite vulkanizera kako biste zamijenili rezervnu gumuu pravom gumom.

Prevencija je najbolja zaštita

Redovito provjeravajte tlak u gumama, barem jednom mjesečno, jer je prenizak tlak najčešći uzrok puknuća. Vizualno pregledavajte gume na oštećenja, posjekotine ili izbočine te pazite na dubinu profila. Pouzdane upute za održavanje guma možete pronaći na stranicama proizvođača.

Budite odgovorni i sigurni – vaša pažnja i smirenost mogu spasiti život!

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.