Je li vam oglas pročitao misli... ili razgovor?
Razgovarali ste o lampi, oglas se pojavio – evo što kaže šef Instagrama

Godinama se među korisnicima društvenih mreža širi sumnja: prisluškuje li Instagram naše privatne razgovore kako bi nam servirao nevjerojatno precizne oglase? Iako ta teorija nikad nije dokazana, gotovo svi znamo onaj osjećaj – razgovarali ste s prijateljem o lampama, a već nekoliko minuta kasnije lampice vam se pojavljuju na feedu, prensoi Večernji list.

Zbog sve glasnijih teorija zavjere, oglasio se i sam šef Instagrama, Adam Mosseri. U nedavnom videu objavljenom na platformi, pokušao je jednom zauvijek razbiti ovaj mit.

Ovo je video za razbijanje mita o nečemu oko čega sam vodio mnoge strastvene rasprave. Kunem se, ne prisluškujemo vaše mikrofon – rekao je Mosseri.

Isti mit traje gotovo desetljeće

Činjenica da izvršni direktor uopće mora objasniti takvo što pokazuje koliko je ta sumnja duboko ukorijenjena. Još od 2016. godine, Meta – matična kompanija Instagrama i Facebooka – sustavno demantira tvrdnje o prisluškivanju korisnika. Ipak, povjerenje korisnika ne jača.

Mosseri objašnjava da bi konstantno aktiviranje mikrofona drastično skratilo trajanje baterije na pametnim telefonima, a osim toga, aktivnost mikrofona lako je prepoznatljiva po maloj svjetlećoj točki na ekranu. Tvrdi da su personalizirani oglasi rezultat sofisticiranog algoritma koji analizira korisnikove klikove, interese, pretraživanja i ponašanje na internetu – a ne njihove razgovore.

Upravo to bih i ja rekao da vas prisluškujem“

U objašnjenju Mosseri ide i korak dalje – kaže da se ponekad oglasi temelje i na interesima prijatelja s kojima ste povezani, pa se može dogoditi da se oglas „poklopi“ s nečim o čemu ste nedavno pričali. Ali mnoge korisnike to ne uvjerava.

Upravo to bih i ja rekao da stvarno prisluškujem ljude – ironično je komentirao jedan korisnik. Drugi su navodili primjere gdje su se reklame za proizvode počele prikazivati odmah nakon razgovora, iako o tim temama nikad nisu pretraživali niti klikali išta slično.

Ovakve reakcije jasno pokazuju da Mosserijevo uvjeravanje nije razbilo sumnje. Naprotiv, čini se da nepovjerenje prema tehnološkim divovima i dalje raste.

Nova zabrinutost: Meta koristi razgovore iz AI chatova

Dodatnu zabrinutost izazvala je nedavna objava Wall Street JournalaMeta planira, počevši od prosinca, koristiti sadržaj iz svojih AI chatova za još preciznije ciljanje oglasa. To znači da će korisnik koji, primjerice, upita Metin chatbot za savjete o kuhanju, uskoro na Instagramu vjerojatno vidjeti reklame za tave, lonce i druge kuhinjske proizvode.

Za sada Meta tvrdi da ta opcija neće biti dostupna u Europskoj uniji – no dugoročno uvođenje nije isključeno.

Povjerenje teško vraćati riječima

U digitalnom dobu u kojem algoritmi znaju više o nama nego što bismo željeli priznati, teško je potpuno odbaciti ideju da nas “slušaju“. Bilo to istina ili ne, jedno je sigurno – povjerenje korisnika nije nešto što se može vratiti jednom videoporukom.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.