Jedino rješenje za nestašicu?
Hrvatska uvozi više krumpira nego ikad: Suša i pad proizvodnje povećavaju cijene

Zbog suše koja je pogodila hrvatske plantaže, Hrvatska će ove godine biti prisiljena uvoziti više krumpira nego ranijih godina. Stručnjaci upozoravaju da većina domaćih proizvođača ovisi o vremenskim uvjetima jer nemaju sustave navodnjavanja, što dodatno ugrožava proizvodnju krumpira, piše Danica.

Pad proizvodnje krumpira u Hrvatskoj

Prema podacima Ministarstva poljoprivrede, površine pod krumpirom u Hrvatskoj se smanjuju već pet godina, što je rezultiralo padom ukupne proizvodnje. Trenutno se godišnje proizvede oko 130.000 tona krumpira, što je gotovo 25 posto manje nego 2020. godine.

Najveći proizvođači i utjecaj suše

Najviše krumpira proizvodi se u Međimurju, gdje je pod ovom kulturom zasijano oko 2000 hektara, odnosno 35 posto svih površina pod krumpirom u Hrvatskoj. No, i tamo je suša smanjila očekivani prinos, pa će godina biti slabija nego ranijih sezona.

Hrvatska ovisi o uvozu krumpira

Prema podacima Ministarstva poljoprivrede, u 2023. godini Hrvatska je proizvela samo 47 posto vlastitih potreba za krumpirom, dok je ostatak uvozila iz EU zemalja. Očekuje se da će se slična situacija ponoviti i ove godine, što znači da ćemo jesti poljski, francuski, egipatski i ciparski krumpir.

Rast cijena krumpira u Hrvatskoj

Situacija se odražava i na cijene. Prema tržišnom informacijskom sustavu Ministarstva poljoprivrede, kilogram krumpira na hrvatskim tržnicama dosegnuo je tri eura, dok je lani u istom razdoblju cijena bila dva eura.

Ovaj trend pokazuje koliko je domaća proizvodnja krumpira ranjiva i koliko Hrvatska ovisi o uvozu čak i za osnovne namirnice.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.