Leonarda Prkačin iz Dubrovnika podijelila je iskustvo s priprema za vlastito vjenčanje koje je, kako tvrdi, bilo obilježeno nesvakidašnjim sukobom sa svećenikom. Tri dana prije ceremonije, svećenik joj je odbio dopustiti da je njen otac odvede do oltara, piše Index.
“Nećeš kršiti Bibliju!”
– Tri dana prije vjenčanja, svećenik mi je rekao da moj tata ne može biti uz mene dok hodam prema oltaru. Pitao me: ‘Kako bi to izgledalo da ti stojiš na oltaru, a njega mama dovodi?’ Rekao je da to nije po Bibliji i da on to neće dopustiti. Pogledao me i upitao: ‘Nećeš valjda kršiti Bibliju?!’ – prisjetila se Leonarda.
Unatoč njenim suzama i molbama, svećenik nije popustio. Predložio je jedino da roditelji hodaju uz zaručnike.
Tko može, tko ne može – i ‘royal wedding’
Leonarda je potom potražila pomoć u župnom uredu Katedrale. Savjetovali su joj da može tražiti drugog svećenika, što je izazvalo bijes prvog svećenika.
– Pitala sam: ‘Kako to da druge mlade prije mene mogu ući s ocem, a ja ne?’ Odgovor je bio: ‘Neki svećenici dopuštaju, a neki ne’. Moja kuma je dan prije vjenčanja otišla u župni ured moleći za pomoć, a odgovor je bio: ‘Nije vam ovo royal wedding.’ – govori Leonarda.
Pokušala je kontaktirati nekoliko svećenika, no većina je bila zauzeta, a vrijeme je curilo. Na dan vjenčanja novi svećenik ipak nije dopustio da je otac odvede do oltara kako situacija ne bi eskalirala.
– Zahvaljujem mu jer je bio dobar čovjek – kaže Leonarda.
Tjedan dana nakon njenog vjenčanja, Leonarda je vidjela fotografije mlade koja ulazi u crkvu s ocem – a vjenčao ju je isti svećenik koji njoj nije dopustio taj običaj. Navodno je mladencima napravio iznimku.
Što kažu pravila Crkve?
Rimski obrednik – Red o slavlju ženidbe – ne propisuje da mladenku mora dovesti otac, već da zaručnike mogu pratiti roditelji ili svjedoci prema mjesnom običaju. Hrvatska biskupska konferencija navodi da ulazak mladenke s ocem simbolizira obiteljsku podršku, ali ne predstavlja “predaju mladenke“, jer brak počiva na slobodnom i ravnopravnom pristanku supružnika.
U praksi, većina hrvatskih župa dopušta ovaj običaj, ali konačnu odluku uvijek donosi svećenik.









