Tijekom nedavne akcije spašavanja na Sljemenu, zagrebački tim Hrvatske gorske službe spašavanja naišao je na neuobičajenu situaciju. Osoba koja se izgubila nije odmah nazvala broj 112, nego je pokušala pomoć potražiti putem umjetne inteligencije (AI).
Kako su izvijestili iz HGSS-a, chatbot je savjetovao osobi da krene niz potok, što ju je dovelo u još teži teren i u veće probleme. Zabrinjavajuće je što joj chatbot ni u jednom trenutku nije savjetovao da nazove broj 112, kažu spasioci. Srećom, osoba je ubrzo pronađena živa i neozlijeđena.
Iz HGSS-a upozoravaju da se u trenucima panike ljudi često okreću najbržem i naizgled logičnom rješenju, ali tehnologija u prirodi nije jamstvo sigurnosti. Baterija se prazni, signal nestaje, a pogrešna odluka može značiti ozbiljan problem…

U akcijama spašavanja presudni su iskustvo, procjena i ono što nijedan algoritam ne može izračunati, a to je ljudska odluka. Poruka HGSS-a ostaje ista: “Kad se izgubiš, zovi 112. Ostani na mjestu, slijedi upute spašavatelja i čuvaj bateriju mobitela!”.
– Dok god u jednadžbi spašavanja postoji čovjek u nevolji, u formuli mora ostati i čovjek koji ide po njega – zaključuju HGSS-ovci.









