Potrošnja alkohola u Hrvatskoj u trgovinama značajno je porasla u prvih devet mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani. Prema najnovijim podacima agencije Nielsen (NIQ), količinski promet alkohola u maloprodaji porastao je za 10 posto, piše mjesečnik Ja trgovac.
Pad prodaje piva i vina
Iako ukupna prodaja alkohola raste, prodaja pojedinih pića bilježi pad. U istom razdoblju:
- prodaja piva pala je tri posto
- prodaja vina smanjena je četiri posto
- prodaja mlijeka pala je tri posto
- prodaja kave smanjena je dva posto
Važno je napomenuti da se radi o količinskoj, a ne financijskoj prodaji.
Gorki likeri i viski vode u vrijednosnom udjelu
U 2024. godini, prema vrijednosnom udjelu u maloprodaji:
- gorki likeri činili su 31 posto ukupne prodaje alkohola
- viski 13 posto
- obični likeri 10 posto
Najveći tržišni lideri su Badel 1862, Maraska i Pernod Ricard, koji u Hrvatskoj prodaje poznate brendove kao što su Absolut vodka, Chivas, Ballantine’s, Four Roses i Jameson.
50.000 litara žestice dnevno
Platforma Euromonitor International procjenjuje da će količinska prodaja žestice u hrvatskoj maloprodaji 2024. godine dosegnuti 18,3 milijuna litara, što znači prosječnu dnevnu potrošnju od oko 50.000 litara – i to samo ono što kupujemo u trgovinama, bez uključivanja ugostiteljstva.
Pojedinačne procjene za kategorije žestice pokazuju:
- Likeri: 6,2 milijuna litara
- Viski: 1,8 milijuna litara
U oba slučaja radi se o povećanju u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju podaci objavljeni u mjesečniku Ja trgovac u studenom.








