Nakon neodvojivih čepova, još jedna promjena
PET boce više neće biti prozirne – mutna revolucija stiže u trgovine

Plastične boce ponovno prolaze kroz veliku transformaciju. Nakon što su potrošači prihvatili neodvojive čepove (Tethered Caps), stiže nova promjena koja će biti vidljiva na policama svih većih trgovina. Europska unija donosi nova pravila za PET ambalažu, a cilj je jasan: smanjenje plastičnog otpada i veći udio recikliranog materijala u proizvodnji boca, prenosi Večernji list.

Ove promjene neće samo utjecati na okoliš — bit će vidljive i golim okom. PET boce u budućnosti bit će mutnije, manje prozirne i s mogućim varijacijama u boji, što će za mnoge potrošače biti iznenađenje.

Zašto će PET boce biti mutne i drugačije boje?

Prema novim EU zahtjevima, koje navodi Fenix, PET boce će morati sadržavati sve veći udio reciklirane plastike:

  • Od 2025. – najmanje 25 posto recikliranog PET-a u jednokratnim bocama
  • Do 2030. – udio raste na 30 posto

Što je udio reciklata veći, to PET materijal postaje manje sjajan i manje proziran. Reciklirani PET prirodno poprima lagano mutan, matiran izgled. To je posljedica višekratnog recikliranja i ne predstavlja nikakav rizik po kvalitetu.

Stručnjaci: promjena izgleda nema utjecaj na okus i sigurnost

Njemački institut za procjenu rizika (BfR) naglašava da:

  • mutnoća i promjena boje ne utječu na sigurnost pića,
  • okus ostaje isti,
  • svi materijali prolaze provjeru i ispunjavaju visoke sigurnosne standarde.

Ako potrošač osjeti neuobičajen okus, preporučuje se oprez, no to je rijetka pojava i obično nije povezana s recikliranom plastikom.

Nove oznake na bocama i percepcija kvalitete

Na etiketama novih PET boca bit će jasno naznačen udio recikliranog materijala.
Istraživanje Sveučilišta u Bonnu pokazuje:

  • potrošači proizvode s oznakom “reciklata” smatraju kvalitetnijima,
  • mutan izgled boce povezuju s ekološkom odgovornošću,
  • takve proizvode percipiraju kao trajnije i održivije.

Drugim riječima, mutna PET boca mogla bi postati nova oznaka kvalitete.

Kaufland testira novu vrstu povrata ambalaže

Veliki trgovački lanci već se pripremaju za promjene. Kaufland testira mogućnost ubacivanja:

  • proizvoda za osobnu njegu
  • dodatne ambalaže

u postojeće automate za povrat boca. Ako sustav zaživi šire, to bi moglo smanjiti količinu otpada i dodatno pojednostaviti proces recikliranja za kupce.

EU cilja najveći izvor otpada: jednokratnu plastiku

Europska komisija navodi da čak 70 posto plastičnog otpada u oceanima otpada na proizvode za jednokratnu upotrebu — uključujući upravo plastične boce. Zato dolazi do:

  • pooštravanja standarda,
  • povećanja postotka reciklata,
  • poticanja kružnog gospodarstva u cijeloj Europi.

Mutne boce – nova generacija PET ambalaže

Nakon neodvojivih čepova, stiže još jedna velika promjena: PET boce više neće biti sjajno prozirne, nego lagano matirane, mutne i ponekad nejednako obojene. Međutim, riječ je o promjenama koje:

  • ne utječu na okus,
  • ne utječu na sigurnost,
  • ali imaju ogroman pozitivan učinak na okoliš.

Nove boce tako postaju simbol odgovorne potrošnje i održivog načina života — nešto što će potrošači sve više prepoznavati i cijeniti.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike