Državni tajnik Tušek danas predstavlja ključne projekte za razdoblje od 2026.-2032.
Planira se obnova pruge Zabok – Varaždin i popratne infrastrukture – kolodvora, parkirališta…

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek danas u Slavonskom Brodu sudjeluje na Javnom savjetovanju o mjerama i ulaganjima u Socijalnom planu za klimatsku politiku, gdje predstavlja ključne projekte predviđene za razdoblje od 2026. do 2032. godine. Među njima se nalazi i rekonstrukcija Zagorske pruge na dionici Zabok – Varaždin

Projekt obuhvaća obnovu jednokolosiječne pruge ukupne dužine 32,55 kilometara, uključujući rekonstrukciju četiri kolodvora i šest stajališta, piše eVaraždin

Za prijavu na Socijalno klimatski fond nužno je izraditi potrebnu projektnu dokumentaciju, ishoditi dozvole te provesti ocjenu utjecaja zahvata na okoliš. Procijenjena vrijednost radova iznosi oko 193 milijuna eura.

Dio ciklusa od 794 milijuna eura 

Rekonstrukcija pruge dio je širokog investicijskog ciklusa za promet i zelenu mobilnost u okviru Socijalnog plana, koji predviđa ukupno 794 milijuna eura ulaganja. Plan uključuje modernizaciju autobusnih terminala, nabavu niskougljičnih vlakova i autobusa, izgradnju biciklističke infrastrukture te uspostavu sustava dijeljenih bicikala i spremišta u blizini željezničkih kolodvora. Predviđena je i nabava 80 električnih autobusa i kombija te 30 elektro-baterijskih ili vodikovih vlakova, uz popratnu gradnju punionica i parkirališta.

– Danas smo krenuli s javnom prezentacijom Socijalnog plana za klimatsku politiku. Radi se o novom jakom instrumentu koji će dodatno dići standard života na svim razinama. Dominante su mjere prometne politike, koje su više od 50 posto plana, te mjere sektora zgradarstva. Posebno me veseli što je ovim instrumentom predviđeno financiranje dvije žile kucavice Sjevera – podravske, i po prvi puta s gotovo 200 milijuna eura zagorske pruge, uz niz drugih izvrsnih mjera koje će poboljšati sustav mobilnosti naših ljudi, spajanja željeznice s ostalim vidovima prometa u ruralnim prostorima – rekao nam je Tušek, te dodao: 

– Naravno, pruga bez novih vlakova nema smisla, tako da smo i za njih predvidjeli 270 milijuna eura. Po prvi puta imamo kreiran jasan model financiranja, uz sve ostale projekte, za zagorsku prugu. Govorili smo o tome posljednju godinu, a sada su stvari konkretne. Naravno, dok Komisija plan nije odobrila, ne možemo govoriti da je sve gotovo, ali od danas krećemo s javnom prezentacijom diljem zemlje i daljnjom komunikacijom s Komisijom. Plan bi trebao biti usvojen do kraja godine – zaključio je Tušek.  

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike