Platforma Halo, koja prati cijene i rad trgovina, nedavno je na svom Facebook profilu objavila usporedbu cijena poznate suhe šunke “Jamon Serrano“, koja je u Hrvatskoj u jednom trgovačkom lancu čak 100 posto skuplja nego u matičnoj Njemačkoj. Sada su se fokusirali na još jedan primjer koji ponovno potvrđuje velike razlike u cijenama između Hrvatske i Italije – božićni panettone.
Riječ je o talijanskom panettonu marke “Tre Marie Milanese”, težine 750 grama, koji se u hrvatskom Kauflandu prodaje za 20,99 eura, dok ga talijanski potrošači mogu nabaviti za 12,50 eura u trgovini Iper La Grande u Savignano sul Rubicone, u pokrajini Emilia-Romagna. Razlika od čak 67 posto ponovno otvara pitanje opravdanosti cijena u hrvatskim trgovinama.
– A neinformiranost potrošačima nije izgovor za kupovinu po astronomskim cijenama jer se ti panettoni mogu kupiti i u web shopu upola jeftinije, čak i uz troškove dostave. O odlasku u Italiju da i ne govorimo… Sve je stvar izbora i odgovornosti samih potrošača koji ne trebaju vjerovati svemu što trgovački lanci oglašavaju kao akciju ili ‘povoljnu kupovinu’ – upozorava platforma ‘Halo’.
Panettone je talijanski nacionalni kolač sa svježim kvascem, kandiranim voćem i grožđicama, a nerijetko sadrži i pistacije. Glatko brašno i jaja čine ga prepoznatljivim blagdanskim delicijama. U posljednjem desetljeću panettone je postao pravi hit i u Hrvatskoj, što su trgovci brzo prepoznali kao priliku za povećanu zaradu.
Ovaj primjer ponovno pokazuje koliko se cijene istih proizvoda mogu razlikovati unutar Europske unije te koliko je važno da potrošači budu informirani i promišljeni u svojim kupovnim odlukama.









