U Gradskoj vijećnici Grada Čakovca danas je održana prva sjednica Stožera civilne zaštite Grada Čakovca u novom četverogodišnjem mandatnom razdoblju. Sjednicom je predsjedala zamjenica gradonačelnice Lana Remar, koja je ujedno i nova načelnica Stožera civilne zaštite.
Na početku sjednice članovi Stožera upoznati su s načinom rada i obvezama koje proizlaze iz Poslovnika o radu Stožera civilne zaštite, kao i s ulogom i značajem ovog tijela u sustavu zaštite i spašavanja na lokalnoj razini. Poseban naglasak stavljen je na koordinaciju svih dionika sustava civilne zaštite te na pravodobno planiranje i provedbu mjera u fazama prevencije, pripravnosti i odgovora na moguće izvanredne situacije.
Tijekom sjednice predstavljeni su nacrti ključnih dokumenata iz područja civilne zaštite, među kojima su Procjena rizika od velikih nesreća za Grad Čakovec, Godišnja analiza stanja sustava civilne zaštite za 2025. godinu te Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite za 2026. godinu. Riječ je o temeljnim dokumentima koji definiraju potencijalne prijetnje, raspoložive operativne snage te smjer daljnjeg razvoja i unaprjeđenja sustava civilne zaštite na području grada.
Načelnica Stožera Lana Remar tom je prigodom istaknula važnost njegove uloge u osiguravanju sigurnosti građana.
– Stožer civilne zaštite predstavlja ključno operativno i koordinacijsko tijelo u sustavu civilne zaštite na lokalnoj razini. Naša je zadaća, u skladu sa zakonskim okvirom, pravodobno planirati, organizirati i usmjeravati aktivnosti svih sudionika sustava civilne zaštite, kako u fazi pripreme i prevencije, tako i u slučaju nastanka velikih nesreća i katastrofa – naglasila je Remar.

Podsjetila je kako je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Čakovca usvojena Procjena rizika od velikih nesreća, dok je gradonačelnica na stručnom kolegiju održanom 10. prosinca donijela Odluku o donošenju Plana djelovanja civilne zaštite Grada Čakovca, čija je izrada temeljena upravo na spomenutoj procjeni rizika.
Također je najavljeno kako se na idućoj sjednici Gradskog vijeća očekuje usvajanje Plana djelovanja Grada Čakovca u području prirodnih nepogoda za 2026. godinu, Plana razvoja sustava civilne zaštite za 2026. godinu s projekcijama financijskih učinaka za trogodišnje razdoblje, kao i Analize stanja sustava civilne zaštite za 2025. godinu.
– Razmatrajući stanje sustava civilne zaštite na području Grada Čakovca te uvažavajući razinu spremnosti i opremljenosti operativnih snaga, može se konstatirati da trenutno ustrojeni sustav omogućava učinkovito izvršavanje postavljenih zadaća. Ujedno, u Proračunu Grada Čakovca osiguravaju se financijska sredstva koja omogućuju stabilan i ravnomjeran razvoj sustava civilne zaštite – dodala je Remar.

Na sjednici je istaknuto kako je u tijeku postupak revidiranja članstva Stožera, a najavljeno je i daljnje stručno osposobljavanje članova. Edukacija novih članova županijskog, gradskih i općinskih stožera, u organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite, održat će se 20. siječnja u prostorijama Međimurske županije.
Osim toga, za članove Stožera civilne zaštite Grada Čakovca sredinom ožujka 2026. planirana je dodatna edukacija vezana uz procjenu rizika i izradu planova civilne zaštite, s ciljem boljeg upoznavanja s obvezama koje proizlaze iz Zakona o sustavu civilne zaštite.










