NA GP-u MACELJ VIŠESATNA ČEKANJA I KOLONA OD PET KILOMETARA: Zbog odluke Republike Slovenije, od 1. lipnja zabranjen teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona preko Graničnog prijelaza Lupinjak. Zagorski autoprijevoznici ogorčeni:
“Situacija je katastrofa. Ljudi su čekali od jučer navečer da bi danas oko 11 sati uspjeli prijeći granicu”

FOTO: Facebook "Protiv promjena regulacije tranzitnog teretnog prometa preko Slovenije"

Na graničnom prijelazu Macelj promet je tijekom čitavog ponedjeljka pojačan, a čekanja su višesatna. Kolona je oko pet kilometara, a zbog gužvi, teretna se vozila isključuju na autocesti A2 Zagreb – Macelj kod odmorišta Lepa Bukva i na čvoru Sveti Križ Začretje u smjeru Slovenije. Kako doznajemo od službenika u postaji Granične policije Macelj, do pojačanog prometa teretnih vozila došlo je zbog stupanja na snagu Odluke o promjeni regulacije tranzitnog teretnog prometa Republike Slovenije.

Ozbiljna ograničenja

Naime, od 1. lipnja po cestama G1-6, G1-7 kroz Sloveniju zabranjuje se teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona koja idu iz Italije prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj i obrnuto. Izuzetak su vozila sa sjedištem u Istarskoj, Primorsko – goranskoj i Ličko – senjskoj županiji koja imaju utovar, odnosno, istovar u Istri, Kvarneru, Lici i Gorskom kotaru. Spomenutim se kategorijama zabranjuje promet preko graničnih prijelaza Rupa i Pasjak, uz obvezno usmjeravanje na potez Kozina – Ljubljana – Obrežje – Zagreb. Dakle, na ove granične prijelaze ne smije nijedan hrvatski prijevoznik sa sjedištem niže od Ličko – senjske županije, a koji prolazi Sloveniju na putu do Italije. Stotine prijevoznika su upućene na granični prijelaz Bregana i nakon toga na autocestu. Da bi došli do granice s Italijom, trošak cestarine u jednom smjeru im je minimalno 60 eura.
Promijenilo se i uređenje na području graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska), Dobovec (Lupinjak) i Bistrica ob Sotli (Razvor), pa je posljedično kroz Sloveniju zabranjen teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona, koji promet s autoceste A4 nastavljaju po glavnim ili regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska) prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj i obrnuto. Izuzetak je tranzitni promet koji ima početak ili cilj u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji i obrnuto.
Kroz Sloveniju je zabranjen i teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona koja promet s autoceste A1 nastavljaju po regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Dobovec – Lupinjak i Bistrica ob Sotli prema Hrvatskoj. Time su na sedam od ukupno šesnaest graničnih prijelaza za međunarodni promet putnika i roba u cestovnom prometu s Republikom Slovenijom uvedena ozbiljna ograničenja.
U postaji Granične policije Macelj doznali smo kako na graničnom prijelazu Lupinjak mogu proći samo kamioni koji idu najdalje do Celja, dok se svi drugi upućuju na granične prijelaze Macelj i Breganu, te se zato na Maclju stvaraju velike gužve.

Ekonomski i vremenski

Nezadovoljstvo zagorskih autoprijevoznika odlukom Slovenaca je veliko, pa je kreirana i Facebook grupa “Protiv promjena regulacije tranzitnog teretnog prometa“, gdje se pozivaju svi prijevoznici i vozači da potpišu peticiju protiv odluke Republike Slovenije, te se napominje kako ovaj problem zatvaranja granice utječe kako na ekonomski, tako i na vremenski aspekt, jer će se putovanja vozača odužiti, te će dolaziti do kašnjenja kod utovara/istovara.
U jednoj od objava na stranici traži se podrška od strane krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara, kao i načelnika općine Hum na Sutli Zvonka Jutriše, na čijem području posluje veliki broj autoprijevoznika.
– Situacija je katastrofa, spali smo na to da se mi u Europi moramo boriti za prijelaz granice, ljudi su čekali od jučer navečer da bi danas oko 11 sati uspjeli prijeći granicu. Bilo bi logično da je prijelaz na granici u Lupinjaku otvoren za hrvatske i slovenske prijevoznike, a strance koji su u tranzitu, njih se neka upućuje na Macelj i Breganu – rekao nam je Kruno Lovrenčić iz Huma na Sutli, koji se i sam bavi autoprijevozništvom, te dodao kako im je jedina nada sutrašnji sastanak hrvatskih ministara u Ljubljani.

Načelnik Zvonko Jutriša kaže kako to nije u ingerenciji Općine.

– Taj zakon nije donijela Općina, on je donesen na razini države, stoga mislim da bi se autoprijevoznici trebali obratiti ministarstvima, županu, a imaju i svoj Ceh prijevoznika – zaključuje načelnik Huma na Sutli. (Jožica Miklaužić)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.