Blagdanska potrošnja u porastu
Crni petak 2025.: Hrvati spremni potrošiti rekordnih 108 milijuna eura

Hrvatski potrošači ove godine ulaze u blagdansku sezonu s rekordnim apetitima za kupnju. Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore (HGK), potrošnja na Crni petak 28. studenoga mogla bi dosegnuti 108 milijuna eura, što je sedam milijuna više nego lani. U prosincu se očekuje ukupna potrošnja od 2,5 milijarde eura, nasuprot lanjskih 2,3 milijarde, prenosi Poslovni dnevnik.

Rekordni iznosi računa i rast maloprodaje

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji ključni su razlozi očekivanog rasta potrošnje. Podaci HGK pokazuju da je u prvih deset mjeseci ove godine:

  • broj fiskaliziranih računa porastao za 0,56 posto
  • promet u maloprodaji porastao za 6,53 posto
  • prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio 17,47 eura (rast od 5,93 posto)

U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa za 1,18 posto, a trend se očekuje i do kraja mjeseca. Na sam Crni petak predviđa se izdavanje oko 5,1 milijun računa.

Impulzivna i “utješna” kupnja u porastu

Crni petak utječe na potrošnju tijekom cijelog studenog i prosinca. Prošle godine prosječni iznosi računa bili su veći za:

  • 6,6 posto u studenome
  • 15,42 posto u prosincu

Gotovo polovica potrošača impulzivno kupuje, a najčešći motivi su “utješna kupnja” – nagrada samima sebi (27,3 %) i kupnja za buduće potrebe uključujući poklone (23,6 %). Žene kupuju češće, dok muškarci prosječno troše veće iznose. Ključni okidač je prigodni popust i sezonska sniženja.

Kupovina se seli na internet

Online kupovina u Hrvatskoj jača iz godine u godinu. U posljednja tri mjeseca:

  • 75 posto potrošača kupovalo je putem internetskih trgovina
  • što je četiri posto više nego 2024.

Digitalni kanali postaju sve važniji, posebno tijekom Crnog petka i božićnog perioda.

Prosinačka potrošnja: očekuje se 2,5 milijarde eura

HGK predviđa da će prosinačka potrošnja u Hrvatskoj dosegnuti:

  • 2,5 milijarde eura
  • oko 124,6 milijuna izdanih računa

Kupujmo hrvatsko – podrška lokalnom gospodarstvu

HGK ističe važnost kupnje domaćih proizvoda. Prednost domaćih proizvoda donosi:

  • podršku lokalnom gospodarstvu
  • svježije i kvalitetnije proizvode
  • održiviju potrošnju

Crni petak u Hrvatskoj postaje glavni potrošački događaj godine. S rekordnom predviđenom potrošnjom od 108 milijuna eura i rastom online kupovine, Hrvati pokazuju spremnost trošiti više nego ikad. Uz odgovornu kupnju i izbor domaćih proizvoda, blagdanska sezona 2025. mogla bi biti rekordna za hrvatsko gospodarstvo.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.