Hrvatski potrošači ove godine ulaze u blagdansku sezonu s rekordnim apetitima za kupnju. Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore (HGK), potrošnja na Crni petak 28. studenoga mogla bi dosegnuti 108 milijuna eura, što je sedam milijuna više nego lani. U prosincu se očekuje ukupna potrošnja od 2,5 milijarde eura, nasuprot lanjskih 2,3 milijarde, prenosi Poslovni dnevnik.
Rekordni iznosi računa i rast maloprodaje
Pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji ključni su razlozi očekivanog rasta potrošnje. Podaci HGK pokazuju da je u prvih deset mjeseci ove godine:
- broj fiskaliziranih računa porastao za 0,56 posto
- promet u maloprodaji porastao za 6,53 posto
- prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio 17,47 eura (rast od 5,93 posto)
U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa za 1,18 posto, a trend se očekuje i do kraja mjeseca. Na sam Crni petak predviđa se izdavanje oko 5,1 milijun računa.
Impulzivna i “utješna” kupnja u porastu
Crni petak utječe na potrošnju tijekom cijelog studenog i prosinca. Prošle godine prosječni iznosi računa bili su veći za:
- 6,6 posto u studenome
- 15,42 posto u prosincu
Gotovo polovica potrošača impulzivno kupuje, a najčešći motivi su “utješna kupnja” – nagrada samima sebi (27,3 %) i kupnja za buduće potrebe uključujući poklone (23,6 %). Žene kupuju češće, dok muškarci prosječno troše veće iznose. Ključni okidač je prigodni popust i sezonska sniženja.
Kupovina se seli na internet
Online kupovina u Hrvatskoj jača iz godine u godinu. U posljednja tri mjeseca:
- 75 posto potrošača kupovalo je putem internetskih trgovina
- što je četiri posto više nego 2024.
Digitalni kanali postaju sve važniji, posebno tijekom Crnog petka i božićnog perioda.
Prosinačka potrošnja: očekuje se 2,5 milijarde eura
HGK predviđa da će prosinačka potrošnja u Hrvatskoj dosegnuti:
- 2,5 milijarde eura
- oko 124,6 milijuna izdanih računa
Kupujmo hrvatsko – podrška lokalnom gospodarstvu
HGK ističe važnost kupnje domaćih proizvoda. Prednost domaćih proizvoda donosi:
- podršku lokalnom gospodarstvu
- svježije i kvalitetnije proizvode
- održiviju potrošnju
Crni petak u Hrvatskoj postaje glavni potrošački događaj godine. S rekordnom predviđenom potrošnjom od 108 milijuna eura i rastom online kupovine, Hrvati pokazuju spremnost trošiti više nego ikad. Uz odgovornu kupnju i izbor domaćih proizvoda, blagdanska sezona 2025. mogla bi biti rekordna za hrvatsko gospodarstvo.






