VIDEO: Uoči 9. INA Rallyja u Kumrovcu, provozao nas je poznati zagorski vozač Dario Šamec
NEZAMJENJIV JE TO OSJEĆAJ: “Kad završiš utrku, želiš se vratiti na start i sve to ponoviti”

Danas se u Kumrovcu održava 9. INA Rally, za koji se prijavilo 70 posada iz deset zemalja svijeta, a kako je najavljeno, na startu će se naći najjača vozačka postava do sada. Naravno, kumrovečkim cestama protutnjit će i automobili zagorskih relijaša, pa će tako ove godine nastupiti rekordan broj posada Autokluba Zagorje, njih osam. Svoju najdražu utrku neće propustiti ni veliki zaljubljenik u automobile i poznati vozač rallyja Dario Šamec (34) iz Stubičkih Toplica.

– Nastupio sam na apsolutno svakom kumrovečkom rallyju i meni je osobno jedan od najdražih, ako ne i najdraži u prvenstvu. Naravno da je to tako već zbog same činjenice što se održava u mom Zagorju, a ja obožavam zagorske ceste, no isto tako moram reći kako su brzinci u Kumrovcu najbolji. Rally u Kumrovcu je opak, konfiguracija brzinaca je vrhunska, uske cestice pune prijevoja i skokova – sve ono što pravi relijaš obožava – rekao nam je Šamec prilikom našeg pomalo neuobičajenog intervjua. Naime, uoči trke u Kumrovcu sjeli smo s njime u njegov Peugeot 206 RC i napravili test vožnju stazom prema Sljemenu. Tom nam je prilikom i objasnio kako su tekle pripreme za ovogodišnji Rally.

Trening u radioni


– Imali smo već jednu trku u Čazmi, gdje sam vozio drugi automobil, a kojeg smo slagali dva mjeseca prije, tako da sam tu izgubio puno vremena. No, zadnjih mjesec dana intenzivno radimo na 206–ici, radilo se i vikendima, a puno su mi pomogli i prijatelji tako da je auto spreman za trku, a ovo je mi je sad prva vožnja, da vidim funkcionira li sve jer nakon toga slijedi utovar na prikolicu i u četvrtak smo već u Kumrovcu – rekao nam je Dario Šamec, dodajući kako je zapravo sve to dio njegovog treninga.
– Moj trening je najčešće upravo u radioni i nakon toga odem na jednu ovakvu vožnju prema Sljemenu, čisto da isprobam neke stvari na autu, recimo, kako drže gume i kako se ponaša ovjes – govori naš sugovornik te napominje kako sve to odrađuje u granicama normale, bez ikakvog divljanja po cesti, a u što smo se i sami uvjerili.
– Veliki problem je to što nemamo stazu za treniranje. No, ne da nema takve staze u Zagorju, nego je nema ni u Hrvatskoj, naša jedina prava staza je Grobnik. Imamo karting staze u novom Marofu i Čakovcu pa uoči ozbiljnijih utrka, kada želimo testirati auto, odemo tamo. Auto klub Zagorje sedam je godina pokušavao doći do vojnog poligona u Oroslavju, na kojem bismo otvorili sportski centar za mlade automobiliste i koji bi služio i za druge sportove, ali, nažalost, prostor je prenamijenjen u druge svrhe, tako da ništa od toga – objasnio je Dario, koji unatoč svim preprekama s kojima se suočava, od automobilizma ne odustaje, jer, kako kaže, većeg gušta od toga nema.

Nezamjenjiv osjećaj

– Bilo tko, tko je ikada vozio neku trku, znat će o čemu pričam – trka ne znači samo doći na start i voziti, ona počinje puno prije. Tu je mjesec dana slaganja u garaži, zadnjih tjedan dana sređivanje kompletne logistike i kad nakon toga dođeš na trku, iza sebe već imaš odrađenih 80 posto posla. Ali onda kad dođeš na start, kad vidiš semafor i kad ti suvozač odbrojava deset sekundi, sve to na neki način kulminira, onda ti je i sila na WC, i vruće ti je i hladno pa svrbi nos, uglavnom, ludnica koliko živci rade. No, sve to nestane kad se uključi zeleno svjetlo, tada postajem skoncentriran sto posto na vožnju i kao da sam u nekom drugom svijetu. Mi relijaši volimo reći kako je to jedna vrsta droge. Nezamjenjiv je to osjećaj i kad završiš trku želiš se ponovno vratiti na start i sve to ponoviti, a u životu sve podrediš upravo tome da se ponovno nađeš na startu neke sljedeće trke – otkrio nam je Šamec, kojem će se u automobilu kao suvozač pridružiti sin poznatog zagorskog automobilista, Florian Šamec.
– Rally je disciplina u kojoj jednako veliku ulogu imaju i vozač i suvozač. Prije trke ide se na popisivanje staze i radi se takozvani radar, odnosno, bilješke staze koje prilikom vožnje suvozač čita i praktički na taj način diktira tempo vožnje i upozorava na svaki skok, prijevoj, nagib ili jačinu zavoja. Tako da, u svakom slučaju, suvozač je velika stavka, a meni i Florijanu to će biti druga puna zajednička sezona. Jako dobro funkcioniramo kao tim i dajemo se sto posto u trku, a tako će biti i u Kumrovcu – zaključio je Dario Šamec.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.