Crveni križ provodi kampanju uoči Svjetskog dana prevencije utapanja
ZABRINJAVAJUĆE: Utapanje je drugi najčešći uzrok smrtnosti djece u Hrvatskoj

Utapanje je drugi najčešći uzrok smrtnosti djece u Hrvatskoj, odmah nakon prometnih nesreća, a procjenjuje se da između 40 i 70 posto djece ne zna plivati, upozorava Hrvatski Crveni križ uoči Svjetskog dana prevencije utapanja, 25. srpnja.

Organizirana obuka plivanja izbačena je iz školskog sustava još 2010. godine, a odgovornost za tu osnovnu sigurnosnu vještinu prebačena je na roditelje, lokalne zajednice i privatne sportske klubove. Iako se Hrvatska često percipira kao zemlja mora i plivača, brojke pokazuju drugačiju i poražavajuću sliku. Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, u 2023. godini od posljedica utapanja život je izgubilo 68 osoba – 46 muškaraca i 22 žene.

Najviše smrtnih slučajeva zabilježeno je među osobama starijima od 65 godina te onima u dobi između 40 i 64 godine. U razdoblju od 2014. do 2023. u vodi je smrtno stradalo najmanje 769 osoba, a riječ je o kontinuiranom trendu koji se u javnom prostoru rijetko problematizira, a još rjeđe sustavno rješava.

Plivanje nije privilegij, već temeljna sigurnosna vještina – poručuju iz Crvenog križa, ističući da znanje plivanja povećava šanse za preživljavanje u opasnim situacijama jer smanjuje paniku, omogućuje pravovremenu reakciju i potiče samopouzdanje.

Crveni križ ovih dana na društvenim mrežama provodi kampanju kojom upozorava na opasnosti od utapanja. Kampanja je, kako navode, emocionalno snažna i izravna, a cilj joj nije izazivanje straha nego osvještavanje javnosti da se utapanje najčešće događa tiho, brzo i bez svjedoka, ali i da se u većini slučajeva može spriječiti.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.