Vozači, pripazite!
Ova skrivena prijetnja uništava motor iznutra. Evo kako izbjeći kvar od nekoliko tisuća eura

Stručnjaci iz tvrtke Bumper naglašavaju da nakupljanje ugljičnih naslaga – koje su nusprodukt neizgorenog goriva i loše cirkulacije motora – može začepiti unutarnje komponente motora. Ova pojava, često nazivana i kao ‘crna smrt’, može značajno smanjiti učinkovitost goriva, a s vremenom dovesti i do ozbiljnog kvara motora, prenosi Net.hr.

Najviše riskiraju vozači koji žive u gusto naseljenim urbanim područjima i uglavnom voze na kratkim relacijama pri niskim brzinama.

“Ako stalno vozite pri niskim brzinama – osobito na kratkim relacijama – motor se nikada ne zagrije dovoljno da sagori ugljične naslage. S vremenom to može dovesti do nakupljanja naslaga u ventilima, te na klipovima u ispušnom sustavu”, izjavio je glasnogovornik Bumper-a.

Dodao je kako u najgorem slučaju, nakupljanje ugljika može uzrokovati blokadu motora, a zamjena može koštati tisuće eura. 

“Moderni motori dizajnirani su da povremeno rade pri višim brzinama. Vožnja autocestom omogućuje motoru da se potpuno zagrije, što pomaže gorivu da očisti i podmaže komponente”, rekao je.

Stručnjaci za kvarove iz britanskog AA (Automobile Association) ranije su upozorili da se Diesel Particulate Filter (DPF – filtar čestica kod dizelskih motora) može začepiti ako se automobil koristi isključivo za kratke vožnje. Začepljen filtar može dovesti do smanjene snage i performansi motora, povećane potrošnje goriva, pa čak i ozbiljnog oštećenja motora. U težim slučajevima, vozilo može ući u tzv. limp mode – način rada sa smanjenom snagom – pri čemu brzina može biti ograničena na najviše 65 km/h.

Iz AA-ja naglašavaju da bi jednom tjedno trebalo voziti autocestom kako bi se spriječilo začepljenje filtra, još jednom potvrđujući važnost povremenog “pročišćavanja” motora kroz dužu i bržu vožnju, piše Express.

“Ako automobil koristite isključivo za kratke vožnje, možda se neće dovoljno zagrijati kako bi pokrenuo regeneraciju motora, što može uzrokovati začepljenje i potencijalni kvar”, objašnjavaju automehaničari iz Redex Additives. 

“Zato, ako vozite dizelski automobil, trebate povremeno voziti na duljim relacijama kako bi DPF ostao čist i ispravan. Ako vam se upali lampica za DPF, krenite na dužu i bržu vožnju, a vožnja autocestom je najučinkovitija za čišćenje.”

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.