Putnici na relaciji Zabok – Krapina – Đurmanec od danas mogu putovati još jednim novim dizel – motornim vlakom. Riječ je o redovnom vlaku 3118 koji je jutros u 8:48 krenuo iz Zaboka, a u Đurmanec je stigao pola sata kasnije, u 9:19.
Svečano puštanje novog vlaka u promet održano je jutros na zabočkom kolodvoru.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek naglasio je kako se radi o još jednoj velikoj željezničkoj investiciji na području Krapinsko – zagorske županije.
– Samo u ovom trenutku aktivno je milijun i pol eura investicija u željeznicu diljem Hrvatske. Poseban naglasak je na kvaliteti usluge i prijevoza, dogovoreno je 13 novih vlakova uz šest vlakova elektrodizelskih hibridnih vlakova koji će spajati Dalmaciju i kontinentalnu Hrvatsku te još dva dodatna vlaka – istaknuo je Tušek, kojeg posebno veseli priprema novih projekata nabave i naručivanja vlakova. Kako tvrdi, to će biti najveća nabava vlakova u novijoj povijesti Hrvatske.

Puštanjem novih vlakova u promet zadovoljan je i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić. Kazao je da se značajno podiže kvaliteta usluge u Zagorju.
– Krapinsko – zagorska županija godišnje otpremi oko dva milijuna putnika. Riječ je o izuzetno frekventnom području i stanovništvo zaslužuje nove, moderne i visoko komforne vlakove – rekao je Ukić, najavivši još vlakova na području KZŽ.
– Između Zaboka, Krapine i Đurmanca pokrivamo oko 37 linija. Ovi vlakovi neće uspjeti pokriti sve, nego njih oko 28, a ostale linije pokrivat će stariji vlakovi – dodao je Ukić, zaključivši:
– Krajem 2027. i početkom 2028. godine očekujemo isporuku novih elektro – baterijskih vlakova, čime ćemo zaokružiti priču na ovom području što se tiče novih vlakova – poručio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.

Uime Končar električnih vozila obratio se Igor Jagodić, član Uprave.
– Izuzetno smo ponosni mi koji smo ovo vozilo osmislili, razvili i proizveli. Uz nas je radio cijeli niz Končarovih poduzeća koji su razvijali vitalne komponente za pogon vozila, što je najkompleksniji dio – rekao je Jagodić, dodavši:
– Vlak može voziti po svim prugama u Hrvatskoj, elektrificiranim i neelektrificiranim. Ima nužan luksuz za putnike, ali i strojovođe, riječ je o iznimno modernom vozilu – kazao je član Uprave Končara.

Gradonačelnica Zaboka Valentina Đurek istaknula je izuzetnu važnost uvođenja novih vlakova za Zabočane, ali i za sve Zagorce.
– Vezani smo za vlak, bilo radi odlaska na posao ili školovanja. Sve više djece dolazi nam u Zabok na školovanje iz Zagrebačke županije i Grada Zagreba – kazala je gradonačelnica Đurek, naglasivši kako samo u Srednjoj školi Zabok imaju oko 90 djece koja dolaze iz Zagreba.

Zadovoljstvo nije krio ni krapinsko – zagorski župan Željko Kolar.
– Dobivamo gotov proizvod od domaćeg poduzeća i pokazujemo da možemo pratiti najnovije trendove i tehnologije. Izuzetno je bitno i što smo se spojili sa Slovenijom, a posebno me raduje što su najavljene i nove investicije u idućih nekoliko godina, što znači da se dugoročno planira – kazao je župan Kolar, uz poruku za kraj:
– Brzina prometovanja vlakova je izuzetno bitna i to je jedan od razloga zbog kojih se ljudi odluče na putovanje vlakom – zaključio je Kolar.

Podsjetimo, nedavno je HŽ Putnički prijevoz u suradnji sa Slovenskim željeznicama uveo četiri nove linije na relaciji Rogatec – Zabok i obrnuto, u cilju pružanja kvalitetnije i učestalije usluge željezničkog prijevoza između Hrvatske i Slovenije, a još u ožujku počeo je voziti vlak na relaciji Zabok – Krapina – Đurmanec – Hromec i obrnuto.









