Na varaždinskom Željezničkom kolodvoru u petak je pušten u promet novi dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz na relaciji Varaždin – Čakovec – Varaždin.
Dizel-motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila. Tim povodom HŽ Putnički prijevoz organizirao je promotivnu vožnju Varaždin – Čakovec na kojoj su prisustvovali državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, član Uprave KONČARA Ivan Paić te predstavnici jedinica lokalne i regionalne samouprave gradonačelnik Varaždina dr. sc. Neven Bosilj, varaždinski župan Anđelko Stričak, međimurski župan Matija Posavec, gradonačelnici Novog Marofa Siniša Jenkač i Ludbrega Dubravko Bilić.
Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet 70. niskopodnog vlaka, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kazao je:
– Na području Varaždinske i Međimurske županije prošle smo godine prevezli oko 1,3 milijuna putnika, a dobre rezultate bilježimo i u projektima besplatnog prijevoza. Tome doprinose i novi vlakovi koji već voze na ovom području, a ovaj novi će u jutarnjim satima izravno povezivati Čakovec i Varaždin sa Zagrebom. U kolodvoru Varaždin izgrađena je i punionica za baterijske vlakove. Upravo pripremamo i novi projekt kojim planiramo nabaviti još elektrobaterijskih vlakova i sagraditi punionicu u Kotoribi kako bismo i tim vlakovima na ovom području osigurali još kvalitetniji prijevoz – poručio je Ukić.
U povodu puštanja novog vlaka u promet, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je kako je ovo jedno finale velikog investicijskog ciklusa HŽ Putničkog prijevoza, koji je dio šireg ciklusa ulaganja u željeznicu u cijelosti.
– Ovaj ciklus u HŽ Putničkom prijevozu zaokružen je sa 70 vlakova ukupne vrijednosti 360 milijuna eura i zadnji dizelski vlak koji smo doveli u Varaždin. Iza ovoga imamo već ugovoreno 19 novih vlakova – baterijskih, elektrobaterijskih i elektrodizelskih koje razvijamo s našom kompanijom Končar. Dio tih vlakova doći će i na pruge sjevera. Također, očekujemo da ćemo kroz 2026. ugovoriti još nabavu gotovo 40 novih vlakova. Osim vlakova, iznimno je velik i investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu na ovom području, ali i u cijeloj zemlji – kazao je Tušek.
Puštanjem u promet novog dizel-motornog vlaka omogućit će se izravno povezivanje Čakovca i Varaždina sa Zagrebom. Na promotivnoj vožnji novim vlakom bio je i župan Anđelko Stričak, koji je pritom istaknuo važnost ulaganja u željezničku infrastrukturu.
– Vesele nas podaci da željeznički prijevoz u Varaždinskoj županiji, i to besplatno, koristi oko 1700 djece i učenika, oko 1.000 studenata te 5.000 umirovljenika. Danas svjedočimo puštanju u promet novog vlaka proizvedenog u Hrvatskoj, ali svjedočimo i snažnom investicijskom ciklusu države u željeznicu. Naravno da nas vesele sva ta ulaganja ne samo u Varaždinskoj županiji, već i ostalim županijama na sjeveru Hrvatske. Prije sedam mjeseci svjedočili smo početku obnove dionice tzv. podravske pruge, investicije ukupne vrijednosti oko 190 milijuna eura, kojom se modernizira pruga od Koprivnice do Varaždina te od Varaždina do Čakovca. Napominjem i da je Županija zadnjim izmjenama i dopunama u Prostorni plan uvrstila trasu tzv. lepoglavske spojnice, od Varaždina do Zagreba preko Lepoglave i Krapine, pa u sljedećem razdoblju očekujemo i nastavak aktivnosti na tom projektu. Uz sve to, prostorno-planskom dokumentacijom smo dali i mogućnost izgradnje intermodalnog centra u varaždinskom Brezju. Dakle, na početku smo snažnog investicijskog ciklusa ulaganja u željezničku infrastrukturu, što je dobro i na korist našim građanima – kazao je Stričak.
Nadovezujući se na temu povezivanja i razvoja željezničke mreže, župan Matija Posavec dodao je:
– Sanjamo taj dan kad ćemo iz Čakovca do Zagreba vlakom ići direktno i u nekih sat vremena. Ovo je jedan veliki korak u tom smjeru, apsolutna podrška svakoj investiciji u infrastrukturi i nabavi novih vlakova. Kada ćemo imati razvijenu željezničku mrežu i mrežu brzih vlakova, sjever Hrvatske dobit će sasvim novu dimenziju konkurentnosti i mobilnosti. To nam je itekako svima važno, prema tome apsolutna podrška ovom projektu i svim nastojanjima da se uredi pruga Kotoriba – Čakovec – Varaždin pa sve do Zagreba i dalje – poručio je Posavec.
Gradonačelnik Neven Bosilj istaknuo je kako su ovi projekti od velike važnosti za građane Varaždina:
– Drago mi je što ćemo konačno dobiti izravnu liniju između Čakovca, Varaždina i Zagreba, dakle bez presjedanja. Ovo je hrvatski proizvod, moderan Končarov hibridni vlak koji je kombinacija dizela i električnog pogona s baterijom koja drži više od 200 kilometara i taj vlak će za početak jednom dnevno povezivati u oba smjera Varaždin i Zagreb. Želja je da se obnove i pruga do Koprivnice i pruga do Zaboka pa će vlakovi koji mogu voziti 120 do 130 kilometara na sat zaista moći i ostvarivati tu brzinu. Ugovor za prugu Varaždin – Koprivnica je potpisan, radovi su u tijeku, ali očekuje se završetak radova tek krajem 2027. godine. Kad se to završi, Varaždin i Zagreb će preko Koprivnice biti udaljeni sat vremena vlakom. HŽ je aplicirao i na natječaj Europskog socijalnog fonda preko kojeg bi se trebala obnoviti pruga Varaždin – Zabok i vjerujem da će se i ta pruga u razdoblju od tri do četiri godine obnoviti, pa će Varaždin biti povezan sa Zagrebom i preko Koprivnice, Dugog sela i preko Zaboka, Zaprešića i imat ćemo dvije opcije i puno vlakova koji će prometovati između Varaždina i Zagreba i to u sat, sat i pol vožnje. To zaista puno znači za naše građane, za mobilnost i povezivanje gradova – rekao je gradonačelnik Varaždina Neven Bosilj.
Dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 trodijelna je niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika.
Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljuju se putem audio-vizualnog sustava za informiranje putnika. U prometu je moguće funkcionalno spajanje dizel-motornih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet. Novi vlakovi doprinose i očuvanju okoliša smanjenjem emisija štetnih plinova, čime željeznički prijevoz pridonosi održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.









