Blagdanska potrošnja u porastu
Crni petak 2025.: Hrvati spremni potrošiti rekordnih 108 milijuna eura

Hrvatski potrošači ove godine ulaze u blagdansku sezonu s rekordnim apetitima za kupnju. Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore (HGK), potrošnja na Crni petak 28. studenoga mogla bi dosegnuti 108 milijuna eura, što je sedam milijuna više nego lani. U prosincu se očekuje ukupna potrošnja od 2,5 milijarde eura, nasuprot lanjskih 2,3 milijarde, prenosi Poslovni dnevnik.

Rekordni iznosi računa i rast maloprodaje

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji ključni su razlozi očekivanog rasta potrošnje. Podaci HGK pokazuju da je u prvih deset mjeseci ove godine:

  • broj fiskaliziranih računa porastao za 0,56 posto
  • promet u maloprodaji porastao za 6,53 posto
  • prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio 17,47 eura (rast od 5,93 posto)

U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa za 1,18 posto, a trend se očekuje i do kraja mjeseca. Na sam Crni petak predviđa se izdavanje oko 5,1 milijun računa.

Impulzivna i “utješna” kupnja u porastu

Crni petak utječe na potrošnju tijekom cijelog studenog i prosinca. Prošle godine prosječni iznosi računa bili su veći za:

  • 6,6 posto u studenome
  • 15,42 posto u prosincu

Gotovo polovica potrošača impulzivno kupuje, a najčešći motivi su “utješna kupnja” – nagrada samima sebi (27,3 %) i kupnja za buduće potrebe uključujući poklone (23,6 %). Žene kupuju češće, dok muškarci prosječno troše veće iznose. Ključni okidač je prigodni popust i sezonska sniženja.

Kupovina se seli na internet

Online kupovina u Hrvatskoj jača iz godine u godinu. U posljednja tri mjeseca:

  • 75 posto potrošača kupovalo je putem internetskih trgovina
  • što je četiri posto više nego 2024.

Digitalni kanali postaju sve važniji, posebno tijekom Crnog petka i božićnog perioda.

Prosinačka potrošnja: očekuje se 2,5 milijarde eura

HGK predviđa da će prosinačka potrošnja u Hrvatskoj dosegnuti:

  • 2,5 milijarde eura
  • oko 124,6 milijuna izdanih računa

Kupujmo hrvatsko – podrška lokalnom gospodarstvu

HGK ističe važnost kupnje domaćih proizvoda. Prednost domaćih proizvoda donosi:

  • podršku lokalnom gospodarstvu
  • svježije i kvalitetnije proizvode
  • održiviju potrošnju

Crni petak u Hrvatskoj postaje glavni potrošački događaj godine. S rekordnom predviđenom potrošnjom od 108 milijuna eura i rastom online kupovine, Hrvati pokazuju spremnost trošiti više nego ikad. Uz odgovornu kupnju i izbor domaćih proizvoda, blagdanska sezona 2025. mogla bi biti rekordna za hrvatsko gospodarstvo.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike