Danska poštanska služba PostNord dostavit će svoje posljednje pismo 30. prosinca, čime završava tradicija dugog više od 400 godina, prenosi Express.
PostNord, nastao 2009. spajanjem švedske i danske poštanske službe, ranije je objavio da prestaje s dostavom pisama u Danskoj zbog sve veće digitalizacije društva. Odluka će rezultirati otkazom za 1500 zaposlenika i uklanjanjem 1500 crvenih poštanskih sandučića. Potražnja za pismima značajno je pala, dok online kupovina nastavlja rasti, pa će se fokus tvrtke preusmjeriti na dostavu paketa.
Poštanski sandučići postali kolekcionarski predmeti
Kada su poštanski sandučići ponuđeni na prodaju početkom prosinca, 1000 sandučića prodano je u samo tri sata, uz cijene od oko 2000 DKK za dobro očuvane primjerke i 1500 DKK za oštećene. Dodatnih 200 sandučića bit će ponuđeno na aukciji u siječnju.
Dostava pisama u Danskoj nakon PostNord-a
Iako PostNord prestaje s dostavom, Danska i dalje mora osigurati mogućnost slanja pisama. Tvrtka Dao, koja već dostavlja pisma u zemlji, planira od 1. siječnja povećati broj isporuka s 30 milijuna na 80 milijuna godišnje. Korisnici će morati osobno predati pisma u Dao trgovinu ili platiti dodatnu kućnu dostavu, uz plaćanje poštarine online ili putem aplikacije.
Povijest i pad fizičke pošte u Danskoj
Danska pošta bila je odgovorna za dostavu pisama od 1624. godine. U posljednjih 25 godina, slanje pisama u Danskoj palo je za više od 90 posto. Ipak, mlađa populacija ponovno pokazuje zanimanje za fizičku poštu. Istraživanje Dao-a pokazalo je da osobe između 18 i 34 godine šalju dva do tri puta više pisama od ostalih dobnih skupina, tražeći pritom ravnotežu u digitalnom svijetu.
Digitalna Danska i budućnost pošte
Danska je jedna od najdigitaliziranijih zemalja na svijetu. Većina službene komunikacije odvija se putem nacionalnog digitalnog identiteta MitID, dok samo mali dio stanovništva prima fizička pisma. Odlazak fizičke pošte smatran je pragmatičnim jer većina ljudi rijetko prima pisma, a mlađe generacije gotovo nikad nisu slale fizičko pismo.
Zbog smanjenja fizičke pošte, njezina vrijednost se povećala. Primanje ručno napisanog pisma danas se doživljava kao posebno i osobno iskustvo. S obzirom na nisku potražnju i digitalizaciju, tržište pisama više nije profitabilno, što je bio glavni razlog za ukidanje usluge.









