Budućnost motora s unutarnjim izgaranjem i dalje je neizvjesna. Iako je Europska unija donijela odluku o zabrani registracije novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine, Njemačka sada priprema prijedlog za njezino ublažavanje. Plan je omogućiti registraciju vozila s hibridnim pogonom ili s produživačem dometa (range extender) i nakon tog datuma.
Rasprava o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem se zahuktava
Odluka o zabrani vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem donesena je kroz EU uredbu o graničnim vrijednostima emisija CO₂, koju Njemačka ne može samostalno mijenjati. Međutim, njemačka vlada nastoji u Bruxellesu lobirati za izmjene koje bi dopustile registraciju vozila koja se uglavnom pokreću električnom energijom, a u slučaju potrebe koriste mali motor s unutarnjim izgaranjem kao pomoćni generator.
Ipak, potpuno “čisti” benzinci i dizelaši ostaju obuhvaćeni zabranom, piše njemački automobilski magazin Auto Bild, prenosi Index.
Podijeljeni stavovi unutar njemačke vlade i automobilske industrije
Unutar njemačke vlade postoje različiti stavovi. Kancelar Friedrich Merz zagovara fleksibilniji pristup i izbjegavanje “oštre granice” 2035. godine. Nasuprot tome, mnogi socijaldemokrati žele zadržati prvotni, strogi plan zabrane.
Automobilska industrija također upozorava na izazove tranzicije. Šef Volkswagena, Oliver Blume, ističe kako su prethodne procjene prelaska na električna vozila bile preoptimistične te traži produženje prijelaznog razdoblja.
Odluka o budućnosti motora s unutarnjim izgaranjem pada u Bruxellesu
Konačna odluka o tome hoće li se njemački prijedlog prihvatiti donijet će Europska komisija. Trenutno se provode analize o mogućim prilagodbama graničnih vrijednosti emisija, a rasprava bi mogla započeti već ove godine. Ukoliko Njemačka uspije, njena vizija mogla bi postati temelj novog europskog kompromisa.
Pitanje ostaje hoće li se zabrana motora s unutarnjim izgaranjem, uz iznimke za hibridna vozila, i dalje smatrati stvarnom zabranom. U praksi, takva zabrana više ne bi uključivala blage hibride, što znači da će oni postati ključni fokus proizvođača automobila u budućnosti.








