Promocija plus objavila je najnoviju analizu prodaje novih automobila u Hrvatskoj za prvih deset mjeseci 2025. godine – a rezultati otkrivaju zanimljiv pomak na domaćem tržištu. I dok tradicionalni europski brendovi i dalje dominiraju, kineski proizvođači ostvarili su povijesni uspjeh: prodali su više automobila nego Ford, Peugeot, Citroën, Mercedes i Mazda zajedno, prenose 24sata.
Trio s vrha i dalje nedodirljiv
Na vrhu ljestvice prodaje nalaze se dobro poznata imena – Škoda, Volkswagen i Opel – koji zajedno drže gotovo 35 posto tržišnog udjela novih automobila u Hrvatskoj.
- Škoda je s 8259 prodanih vozila zauzela prvo mjesto, što čini 13,65% tržišta.
- Volkswagen slijedi s 7404 primjerka, dok je Opel na trećem mjestu s 5482 prodana auta.
Među pojedinačnim modelima, najprodavanija je Škoda Octavia s 305 komada, ispred Volkswagena T-Crossa (235) i Opela Mokke (185).
Kineski prodor: više od Forda, Peugeota i Mercedesa!
Najveće iznenađenje dolazi s Dalekog istoka. Zbroje li se prodajni rezultati svih kineskih marki – BYD, Forthing, MG i Geely – dolazi se do 2098 prodanih vozila.
Time su kineski proizvođači po prvi put u povijesti hrvatskog tržišta nadmašili tradicionalne europske i američke brendove poput Forda, Peugeota, Citroëna, Mercedesa i Mazde.
Najuspješniji kineski brend je Geely, s 791 prodanim vozilom, predvođen atraktivnim SUV-om Coolray. Slijedi MG sa 655 automobila, dok je Forthing (Dongfeng) ostvario 394 prodaje, a BYD, koji je tek nedavno stigao na hrvatsko tržište, već ima 258 registracija.
Električni automobili: Kinezi vode ofenzivu
U segmentu električnih automobila kineski su proizvođači ostvarili još upečatljiviji rezultat. Od 985 novoregistriranih električnih vozila u Hrvatskoj u prvih deset mjeseci, 174 dolazi iz Kine – što čini 17,66% tržišta.
Najviše je prodao BYD s 138 primjeraka, dok MG ima 16, Lynk & Co 6, a manji brendovi poput Leapmotora, Dongfenga, Rarira, Geelyja, Omode, Xpenga i Voyaha čine ostatak.
Na fotografijama koje prate izvješće ističe se XPeng G6, srednje veliki električni SUV s dometom do 570 kilometara (WLTP) i ubrzanjem 0–100 km/h za 6,2 sekunde.
Kineska ponuda: od gradskih modela do luksuznih SUV-ova
Kineski proizvođači u Hrvatskoj nude sve širi spektar modela, od gradskih automobila do luksuznih SUV-ova:
- Omoda 5 – EV ili hibrid, cijena između 23.990 i 24.900 eura
- Geely Starray – SUV srednje klase s bogatom opremom, oko 34.990 eura
- MG3 – kompaktan gradski model s velikim potencijalom
- BYD Dolphin Surf – novi električni gradski automobil s odličnim omjerom cijene i tehnologije
- MG HS – popularan SUV koji drži čvrstu poziciju i na svjetskom tržištu
- Dongfeng T5 EVO – uspješan crossover s odličnim omjerom opreme i cijene
Novi igrači mijenjaju pravila
Kineski automobili više nisu egzotika. U svega nekoliko godina od „nule“, stigli su do više od 2000 prodanih vozila godišnje i gotovo petine tržišta električnih automobila.
Ako se ovakav trend nastavi, 2026. bi mogla biti godina u kojoj će se kineski brendovi ozbiljno približiti europskoj trojci na vrhu – Škodi, Volkswagenu i Opelu.









